Melkveehouder Nils den Besten was een van de tien finalisten van de Nudge Leadership Challenge. Hij werkt hard aan de verduurzaming van zijn bedrijf. Petra Rierink van The Milk Story interviewde Nils over zijn deelname en zijn plannen.
“Als je stappen wilt zetten op het gebied van duurzaamheid, moet je mensen uit het bedrijfsleven bij elkaar zetten en enthousiast maken. Young potentials van een bedrijf zijn vaak degenen die beweging op gang brengen en aanjagen. FrieslandCampina was een van de bedrijven die deelnemers heeft afgevaardigd. Omdat een veehouder een belangrijke schakel is in de zuivelketen, ben ik gevraagd mee te doen.”
In het interview vertelt Nils meer over duurzaamheid in de melkveehouderijsector en over zijn eigen initiatieven. Het is gewoon een kwestie van actie komen, vindt hij. “Ik moet steeds denken aan een uitspraak die ik laatst in Canada hoorde: ‘What we do is: debate and wait. What we should do is: act and work!”
Lees het volledige interview op The Milk Story. de komende maanden volgen zij Nils bij de stappen die hij zet!
Heb jij al een stip gezet op onze kaart? Steun Nudge, consumentenplatform voor een duurzame samenleving: www.nudge.nl